LA - Half way šŸ˜‰

9 september 2023 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We worden hier goed verwend op onze vlucht van Parijs naar LA. Bij Air France krijgt iedereen een glaasje champagne. Dat maakt de lange vluchttijd iets draaglijker. En een lekkere digestief doet natuurlijk altijd deugd, al was het maar om sneller de slaap te vatten. Alhoewel slapen op een vliegtuig altijd (voor mij dan toch) maar snoozen is in plaats van een echte diepe slaap in een bed...

Naast films, kan je op je persoonlijke schermpje hier ook spelletjes spelen. Vol enthousiasme vatten we beiden een sessie Angry Birds aan. Tot we, zoals ook vroeger, vast komen te zitten in een aartsmoeilijk level...

Het leuke is bovendien dat we wifi hebben op de vlucht. Brittje is druk bezig om iedereen een antwoord te sturen op de gelukwensen met onze vakantie. Blij dat ook zij haar tijdverdrijf heeft, terwijl ik balanceer tussen een boek lezen en slapen.

Op het schermpje voor me vordert de vlucht maar traag. Wanneer we Ijsland zien passeren, en de vele plaatsnamen te voorschijn komen, komen mooie herinneren van een avontuur 11 jaar geleden naar boven. Benieuwd welke mooie avonturen we op deze reis zullen beleven...

Aankomen in LA is bevreemdend. Het is er avond. Terwijl in Belgiƫ de nacht al gepasseerd is en op dit ogenblik de ochtendzon te voorschijn zou komen. In een jet-lag roes stappen we van het vliegtuig. Blij om even de beentjes te strekken.

Onze volgende vlucht brengt ons naar Tahiti. De euforie van de eindbestemming tracht de bovenhand te nemen over het pijnlijke gevoel van een lange vervolgvlucht. Al ben ik er zeker van dat onze lichamen vol adrenaline zullen zitten wanneer de laatste kilometers in zicht komen...