Bora Bora underwater

22 september 2023 - Bora Bora, Frans-Polynesië

Na een heerlijk ontbijt naast een schattig koppel tortelduifjes, trekken we vandaag opnieuw onze zwemvliezen aan.

Onze eerste stopplaats brengt ons ons al meteen bij de mantas! Wow ! Gracieus bewegen ze onder ons door, terwijl wij met verstomming geslagen aan de oppervlakte drijven. Zie video !

Daarna varen we door naar de coral garden aan het noorden van eiland. Het lijkt hier alsof je in een aquarium gedropt wordt. Je baant je een weg door veelkleurige koralen. Nieuwsgierig komen enkele visjes kijken welke grote wezens hen komen bezoeken.

Op onze weg naar het zuiden van Bora Bora worden we begroet door enkele dolfijnen. Ze vinden het oeverloos leuk om in het kielzog van de boot al spelend uit het water te springen.

Afsluiten doen we met een groep eagel rays en reef sharks. Gewoonweg verbluffend om tussen hen in te zwemmen! Zie videos!! Toch even opletten voor onze gopro, want naar het schijnt durven de sharks die wel eens afpakken...