Tour de Tahiti

11 september 2023 - Tahiti, Frans-Polynesië

Om 5u30 worden we gewekt door honderden kleine vogeltjes (zie filmpje). Die verzamelen elke avond in de boom voor onze kamer. Even later genieten we van een zalig ontbijtbuffet met lokale producten en versierd met vers geplukte bloemen.

Vandaag hebben we een autootje gehuurd om de pracht van het eiland te ondekken. Er heerst over heel het eiland een relax sfeertje. Langs de weg zien we regelmatig kraampjes waar men vers fruit verkoopt en overal worden we vrolijk begroet met Ia Orana 😃.

Eén van de hoogtepunten van de dag zijn de trois cascades in de vallei van Faarumai, dus we ruilen onze sandalen even in voor stapschoenen. Het is een leuke wandeling door de kleurrijke jungle. Maar Tahiti heeft nog heel wat meer te bieden: zwarte lavastranden, palmbomen overladen met kokosnoten, mangobomen a volonté, frangipanis in alle kleuren, spectaculaire grotten en last but not least de blowholes ! En dat mag je letterlijk nemen: wanneer je je aan zo´n blowhole zet, wordt je helemaal omver geblazen !!  Zie ook filmpje 😆

Frans-Polynesië heeft nog een paar lokale schatten: zo groeien er hier vanille-planten en heeft men ook parelkwekerijen. Deze parels worden gekweekt in de 'Pinctada Margeritafera', een zeer grote oester. Kijk maar rond Britts hals 😉👍!

Terug aangekomen genieten we van een lekkere poke bowl "aux crevettes" - heerlijk ontspannen na een dagje vol ontdekkingen.

20230910_114315

1. Mama Nicole en papa René:
    12 september 2023
    De mango's zijn daar zeker superlekker!