De onderwaterwereld van Moorea

15 september 2023 - Moorea, Frans-Polynesië

Moorea is boven water minstens even spectaculair als onder water. Daarom staat er vandaag een snorkeltrip op het programma.

We zijn nog maar net vertrokken en komen al meteen een reusachtige zeeschildpad tegen. Om de 30 minuten komt deze met haar snuit boven water om even lucht te happen, om daarna in alle rust weer terug onder de waterspiegel te verdwijnen.

Daarna bezoeken we enkele standbeelden die al 25 jaar op de zeebodem liggen. Ze werden er door de lokale bevolking gedropt om hun godsdienst te eren. Indrukwekkend wanneer we naar beneden duiken om deze van dichter bij te bekijken.

Onze volgende stopplaats brengt ons bij een baai vol stingrays en reef sharks. Zodra we in het water zijn, komen de stingrays ons al flapperend begroeten. Gewoonweg verbluffend! Naast onze voeten zien we enkele reef sharks passeren... Gelukkig zien zij ons niet als een lekker apperitiefhapje ;-) Zie videos !!

Met een traditionele polinesische kano (va´a) - weliswaar gepimpt met een 30 pk sterke motor - worden we van de motu (kleine onbewoonde atol) terug gebracht naar het vaste land.

Terug aangekomen in onze bungalow rest ons enkel te klinken op deze prachtige dag !

GX010149_1694677007805

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade